Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای دیدن همه‌ی این جاهای دیدنی روزها و شب‌ها زمان احتیاج است. اما ما قصد داریم در این مقاله پیشنهادی برای تهران‌گردی در یک روز به شما بدهیم تا بتوانید علاوه بر این که از زمانتان بهترین بهره می‌برید، از جاهای متنوعی نیز دیدن نمایید. پس با ما همراه باشید.

پیاده‌روی در کوه‌های دربند به صرف صبحانه

دربند از محبوب ترین جاهای دیدنی تهران است که در شمال پایتخت، در منطقه شمیرانات و شمال باغ سعد آباد واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربند یکی از محبوب‌ترین مسیرهای کوهنوردی و صخره‌نوردی برای کسانی است که قصد صعود به کوه توچال و دیگر قلل رشته کوه البرز دارند. دربند با ترکیبی از طبیعت کوهپایه‌ای، رودخانه پر پیچ و خم و رستوران‌های سنتی رنگارنگ بهترین پیشنهاد برای صرف یک صبحانه سنتی در گشت و گذار یک روزه در تهران است. هم‌چنین می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیز این منطقه مثل تله‌سیژ دربند، سورتمه تهران استفاده کنید.

گشت و گذار در مجموع کاخ‌های سعد آباد

پیشنهاد می‌کنیم بعد از صرف صبحانه در دربند زمانتان را به گشت و گذار در مجموعه کاخ‌های سعد آباد اختصاص دهید.

این کاخ که در دامنه کوه البرز قرار دارد و یکی از سرسبزترین و خوش آب و هوا ترین مناطق تهران است از سمت شمال به دربند ، از سمت غرب به ولنجک تهران و از سمت جنوب به تجریش مشرف است. رودخانه جعفر آباد نیز که از میان کاخ سعدآباد عبور می کند جریان آب زیبایی را در کاخ به نمایش در می‌آورد. شاید بتوان گفت کاخ سعدآباد مشابه یک پارک هم هست چرا که فضایی مناسب برای قدم زدن در تهران است. در ابتدا بخشی از کاخ سعد آباد ییلاق پادشاهان قاجار بوده. کاخ احمد شاهی نیز از بناهای دوره قاجاریه سعدآباد است. از سال 1300 به بعد رضا شاه اقدام به ساخت کاخ‌های دیگر در سعد آباد نمود که هم‌اکنون  به عنوان موزه در معرض دید عموم قرار دارند و یا در اختیار نهاد ریاست جمهوری هستند.

کاخ موزه ملت، کاخ موزه سبز، موزه پوشاک سلطنتی ، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه استاد حسین بهزاد، موزه سلاح های درباری، موزه آشپرخانه سلطنتی، موزه برادران امیدوار، موزه هنر ملل، موزه هنرهای زیبا، موزه استاد فرشچیان، موزه آب، موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد تاریخی سعدآباد، موزه ظروف سلطنتی ، موزه اتومبیل های سلطنتی، موزه نظامی و کتابخانه کاخ سعدآباد در حال حاضر قابل بازدید هستند.

صرف ناهار در بازارچه سرپوشیده تجریش

بازارچه تجریش از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای تهران است که هر گردشگری بازید از این بازارچه را در برنامه تهران گردی خود قرار می‌دهد. این بازار که در منطقه شمیرانات قرار  دارد دو محله قدیمی سرپل  و تجریش را به متصل می‌کند. انواع کالا از خوراکی‌ها تا ظروف مسی را می‌توانید در این بازارچه پیدا کنید به نوعی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازارچه پیدا می‌شود.

چندین رستران سنتی، کبابی، کافی‌شاپ و فست فود در نزدیکی بازار تجریش وجود دارد. اما اگر برای ناهار دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید ما والک لقمه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران با لقمه‌های کوبیده و جوجه خوابانده شده در آب گوجه و کره میزبان گردشگران است. این رستوران در بازارچه تجریش روبروی مسجد صاحب‌الزمان قرار دارد.

پاساژگردی عصرگاهی در مرکز خرید ارگ تجریش

مرکز خرید ارگ تجریش یکی از معروف‌ترین پاساژهای تهران و لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید تهران است. ارگ مرکز خرید مجللی است در خیابان سعد آباد تهران. در این مرکز خرید انواع پوشاک زنانه، بچه‌گانه، سیسمونی کیف وکفش، جواهرات و عطر و ادکلن از برندهای مطرح داخلی و خارجی به فروش می‌رسد. هم‌چنین پردیس سینمایی ارگ، شهربازی فان تایم از راه‌های خوش‌گذرانی در این مرکز خرید است.  بعد از گشت در پاساژ ارگ فودکورت این مجموعه را برای صرف شام به شما پیشنهاد می‌کنیم. تنوع غذایی فودکورت ارگ که از بهترین فودکورت‌های تهران است، دست شما را برای انتخاب از می‌گذارد.

اجاره روزانه آپارتمان مبله پیشنهادی برای اقامت کوتاه مدت در تهران

کسانی که سفر کوتاه مدتی به تهران دارند انتخاب‌های متنوعی برای اقامت در پیش رو دارند. از رزرو و اقامت در مسافرخانه‌ها  تا اقامت در هتل‌های لوکس پنج ستاره. اما ما پیشنهاد بهتری برایتان داریم. اجاره روزانه سوئیت در تهران اقامت به صرفه‌ایست که از طریق سایت هومسا می‌توانید به آن دست یابید. هومسا سامانه آنلاین رزرو ویلا، سوئیت و ویلا در سراسر ایران است که می‌تواند اقامت امن شما را در اقامتگاه‌های سراسر ایران تضمین کند. سایت اجاره روزانه ویلا هومسا پلتفرمی است که با بیش 5000 اقامتگاه فعال در سراسر این به عنوان واسطی میان گردشگران و میزبانان اقامتگاه‌های محلی فعالیت می‌کند. امکان رزرو اقامتگاه از بین ده‌ها و صدها اقامتگاه محلی از طریق هومسا فراهم می‌شود. صرفه‌جویی در وقت و هزینه، اقامت امن، اقامتگاه تمیز از مزیت های اجاره سوئیت از هومساست. هم‌چنین امکان خواندن نظرات مهمانان قبلی و تیم پشتیبانی 24 ساعته از دیگر مزیت‌های کار با هومساست.

کلام آخر   

تهران شهری است با صدها جای دیدنی و یک روز زمان کمی برای دیدن همه این جاذبه‌هاست. روستاگردی در شهرستان‌های شمیرانات و ساوجبلاغ از تفریحاتی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفرهای آینده به تهران آن را از دست ندهید. ما سعی کردیم در این برنامه سفر یک روزه به تهران طیف متنوعی از دیدنی‌ها را برایتان گرد آوریم تا تجربه جذابی از سفر به تهران برایتان رقم بخورد.

2121

کد خبر 1525114

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پیشنهاد می کنیم مرکز خرید سعد آباد کاخ سعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، اقلیم معناست

ایسنا/اصفهان خیال، غیرمادی، آیینی، رؤیایی، قدسی، والایی و متعالی است؛ اصفهان نیز یک شهر مناسکی است و چنین شهری قادر به‌عوض کردن سطح خود و تغییر سطح حضور ما است، به این معنا که بلافاصله مکان به پلکانی برای بالا رفتن بدل می‌شود.

این بخشی از جملاتی است که حمیدرضا شعیری، زبان‌شناس و استاد نشانه و معناشناسی دانشگاه تربیت مدرس، بعدازظهر چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه)، در موزه عصار خانه شاهی واقع در میدان نقش‌جهان بیان کرد.

او در این جلسه صحبت‌های خود را با طرح دو پرسشِ (چرا شهر معنا می‌دهد و چگونه معنا می‌دهد؟) آغاز کرد و گفت:‌ وقتی می‌گوییم چیزی برای ما معنا دارد، یعنی آن چیز در ما اثر گذاشته و آن اثر به این دلیل است که هم ازنظر درونی (معنایی، مفهومی) و هم ازنظر بیرونی و در بیرون از ما و بر بیرون ما، تأثیرگذار است.

این استاد نشانه و معناشناسی سپس با طرح این پرسش که انسان چگونه مسیر بالایی را طی کرده است، ادامه داد: انسان از طریق خط، مسیر بالایی را طی کرده است. خط همواره به انسان اجازه داده تا به‌طور عمودی در فضا حرکت و مسیر بالا رفتن را طی کند. در معماری نیز از خطوط عمودی برای اوج گرفتن و کشیده شدن به آسمان، بهره گرفته می‌شد. پس‌از آن انسان خط منحنی یا چرخشی را ایجاد کرده تا از دو طریق به بالا برود، انسان پس از چرخش در خط گرد، به نقطه واحدی در بالا رسیده است.

شعیری خاطرنشان کرد: همه شهرهای ما انضباطی هستند؛ مدارس، نیروی انتظامی، درمانگاه و شرکت‌ها و غیره همه با همان هدف انضباطی هستند اما فضای برخی شهرها، به‌گونه‌ای طراحی‌شده که از این فضای انضباطی عبور کرده و به فضای خیالی نزدیک می‌شوند. اصفهان از میان شهرهای جهان، این قدرت را دارد که فضای انضباطی را رد کرده و ما را به سمت فضای خیالی حرکت می‌دهد.

او ادامه داد: یکی از کارهایی که معنا در شهر انجام می‌دهد، رهاییِ انسان‌ها از مرگ‌آفرینی و ایجاد حیات آفرینی است. عوامل و عناصری مقاومت در برابر مرگ را افزایش می‌دهد که یکی از آن‌ها به دلیل تولید و گسترش عالم خیال، فضاهای شهری هستند. شهرها با عقب راندن اندیشه مرگ در خیال، سبب ایجاد احساس خوشبختی و رضایت در انسان می‌شوند.

این معناشناس سپس با طرح این پرسش که چگونه شهرها به ایجاد احساس رضایت کمک می‌کند؟ گفت: اولین نکته، شهر مناسکی است‌. شهرها تاریخ‌های متفاوتی دارند. شهر مناسکی تعریف مناسبی برای اصفهان است؛ به دلیل اینکه هر نقطه‌ای از شهر قادر است ما را در برابر مواجه‌شدن با آن نقطه از جنبه مادی دور کرده و به عالم خیال وصل کند. خیال، غیرمادی، آیینی، رؤیایی، قدسی، والایی و متعالی است. شهر مناسکی قادر است بلافاصله سطح خود را عوض کرده و سطح حضور ما را تغییر می‌دهد. به این معنا که بلافاصله مکان به پلکانی برای بالا رفتن بدل می‌شود.

امکان نفوذِ بدون فاصله در میدان نقش جهان

این استاد دانشگاه بیان کرد: شهرها با دو چهرۀ بانقاب و نقاب دریده، ظاهر می‌شوند. شهرهای مدرن دارای نقاب هستند. یکی از مکان‌هایی که ما در آن با هیچ‌گونه نقابی مواجه نمی‌شویم، میدان نقش‌جهان است که به‌محض قرار گرفتن در آن، به نور، اکسیژن، آسمان و ابرها دسترسی داشته و امکان وصل شدن و گریز از خود به‌واسطه نردبان خیال را داریم. اگر طبقه دوم حجره‌های دور میدان نقش‌جهان را در نظر بگیریم، پوشش‌های سفید تورفته طبقات دوم کافی است که ما را با این نقاب ریختگی مواجه کند. نقاب نداشتن به معنای شفافیت و نور است. با تکرار این پوشش‌های سفید در خود، فضا تبدیل به یک فضای موسیقایی شده و هرکدام مانند نوت موسیقی به هم چسبیده و ادامه خیال را ممکن می‌کنند.

شعیری معماری را عامل مقاومت میدان نقش‌جهان در برابر امر کلان دانست و افزود: در این میدان، خطوط از طریق آجرها به هم متصل شده و درعین‌حال جدا هستند. در این میدان، غلبه امر جزء بر امر کلان آشکار است که ما را به خیال می‌برد. آنچه ما را به ماندن در میدان نقش‌جهان سوق می‌دهد، جزئی بودن میدان، آجرها، منحنی‌ها، طاق‌ها، مناره‌ها، گنبدها و ستون‌های ایوان عالی‌قاپو و ... است. بندهای بین آجرها، درها، حجره‌ها، شکل درها و دهانه‌ها همه در این جزء شریک هستند؛ اما مهم‌ترین نکته آن، آجرهایی است که از هم جداشده و به هم می‌چسبند. نکته بعدی موسیقی است.

این استاد نشانه و معناشناسی این پرسش را مطرح کرد که چگونه فضا قادر به تولید ضرب‌آهنگ است و چگونه ضرب‌آهنگ در ما تغییر ایجاد می‌کند و سپس در پاسخ گفت: هنگام قرار گرفتن در میدان نقش‌جهان، ریتمِ ما تغییر کرده و کند می‌شود. با قرار گرفتن در میدان نقش جهان، ریتم حرکتی ما به تعادل رسیده و این تعادل، مقاومت در برابر مرگ‌اندیشی است؛ و این‌گونه است که فضا در معنا شکل می‌گیرد. به این معنا که احساس سبکی و رهایی کرده و نمی‌خواهیم از این فضا دور شده و حس می‌کنیم در جایی هستیم که از مدت‌ها پیش به ما تعلق داشته‌ایم و این یعنی صمیمیت‌.

این استاد دانشگاه ادامه داد: فضاهایی مانند میدان نقش‌جهان، فضاهایی هستند که ما بلافاصله امکان نفوذ در فضا و سپس رهایی در آن را داشته و به همین دلیل ریتم بدن ما متعادل می‌شود. بعضی‌اوقات انسان‌ها برای دیدن فضایی باید تلاش بسیار کنند ولی برخی فضاها مانند میدان نقش جهان با همه وجود خود را در دستان ما قرار داده و این نفوذپذیری است‌.

این معناشناس ضمن اشاره به انواع مکان‌ها توضیح داد: مهم‌ترین مکان و همان مکانی که معنا می‌سازد را مکان‌های هستایشی، وجودی یا هستی محور دانست و بیان کرد: بلافاصله زمان قرار گرفتن در این مکان، وجود ما را ادامه داده و تبدیل به پلکانی شده که ما را به بالابرده و ادامۀ ما است نه جدای از ما؛ مکان به‌طور پدیدار شناختی بخش وجودی من است نه جدا از تن من و هردو نیز یکدیگر را ادامه داده و این‌گونه وصل شدن به خیال راحت‌تر است. 

او با اشاره به اینکه فضا معرفت و شعور دارد، افزود: اوج دسته‌بندی پس از مکان‌های وجودی، مکان‌های امتزاجی است. به این معنا که در این مکان نه‌تنها مکان ادامه من و من ادامه مکان هستم، بلکه گویا مکان مادیات مکانی خود را نیز ازدست‌داده و جنبه فیزیکی مکان و تن من محوشده و هر دوبه‌یک توده در حال بخار تبدیل می‌شویم. امتزاج وجه جوهری حضور در مکان است. در این حالت، طاق‌ها، گنبدها و مناره‌ها مانند عروسی در لباس سفید یا نور یکپارچه، یک آیینه را تشکیل می‌دهند که آیینه در آیینه شده و در یک‌کلام به وضعیت ناب می‌رسیم که معصومیت حضور بوده و مکان به درجه والای حضور می‌رسد. در اینجا هیچ‌چیزی برای ما نامحرم نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • اصفهان، اقلیم معناست